Γράφει ο Σάκης Ιντζεβίδης
Είναι γεγονός ότι στην σημερινή Ελλάδα της πολιτισμικής και οικονομικής κρίσεως, μιούζικαλ όπως το «Η ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗ ΒΕΜΠΟ» θεωρούνται πολυτέλεια από πολλούς, λόγω κόστους παραγωγής. Προσωπικά θεωρώ ότι αυτή η μεγαλειώδης παράσταση που παρακολούθησα στο Μ. Μ. Θεσσαλονίκης, είναι ένα ελληνικό μιούζικαλ εποχής με διεθνή στάνταρ, όσο αφορά την πλούσια παραγωγή σε κοστούμια, σκηνικά, ηθοποιούς, μουσικούς κ.λ.π. το οποίο με γνώμονα αυτά που περιγράφει προάγει τον πολιτισμό μας.
Η πολυτάραχη ζωή και τα τραγούδια της Σοφίας Βέμπο σημάδεψαν για αρκετές δεκαετίες τις μνήμες των ανθρώπων στην πατρίδα μας, και χάραξαν την πορεία και τους αγώνες του έθνους μας, τόσο στο Β’ παγκόσμιο πόλεμο, όσο και στον εμφύλιο, μέχρι την Χούντα. Ένας θρύλος ήταν η ίδια, που έδωσε το καλύτερο παράδειγμα με την στάση της απέναντι στους κατακτητές και τους δυνάστες της πατρίδας, βοήθησε με το τραγούδι και τις θεατρικές παραστάσεις να γίνουν ανατροπές τόσο μεγάλες, που τελικά την χαρακτήρισαν «τραγουδίστρια της νίκης». Η Μαρινέλλα ξεκίνησε την καριέρα της τραγουδώντας Βέμπο, έτσι ο ρόλος που ενσαρκώνει στην παράσταση τής ταιριάζει, για την ακρίβεια γίνεται ένα με αυτόν. Πέρα όμως από τις φωνητικές απαιτήσεις στις οποίες ανταποκρίνεται ιδανικά, αποκαλύπτει στο κοινό και τις θεατρικές αρετές που έχει. Σε όλη την διάρκεια του έργου αλλάζει κοστούμια, συμμετέχει στις περισσότερες σκηνές που εκτυλίσσονται με μεγάλη επιτυχία, έτσι ώστε δίκαια την χαρακτηρίζω μεγάλη πρωταγωνίστρια. Πολύ καλή εξίσου ήταν και η παρουσία του Χρήστου Στέργιογλου, στο ρόλο του Μίμη Τραϊφόρου(σύζυγος της Βέμπο), του Αντώνη Λουδάρου στον ρόλο του Παυλάρα(ένας παλιού επιθεωρησιακού θεατρίνου), καθώς και του καστ των 50 ηθοποιών και μουσικών, οι οποίοι βοηθούν καταλυτικά να ξεδιπλωθεί όλο το κουβάρι μιας σύνθετης προσωπικότητας, μιας δύσκολης εποχής και ενός μουσικού θησαυρού, που ακόμα περνά στα στόματά μας σαν παρακαταθήκη. Ενός θησαυρού που δεν πρέπει να χαθεί.
Το κλίμα στο Μέγαρο Μουσικής της Θεσσαλονίκης ήταν πολύ καλό, υπήρχε έντονη η συγκίνηση του κοινού στην ατμόσφαιρα αρκετές φορές, μια συγκίνηση που μεταφραζόταν σε πολλά χειροκροτήματα, όλη την διάρκεια της παράστασης. Ο μέσος όρος ηλικίας ήταν μεγάλος, φυσιολογικό βέβαια είναι αυτό, λόγω Μαρινέλλας- Βέμπο, όσο για την πληρότητα σε κόσμο, μπορώ να πω ότι για βράδυ Πέμπτης ήταν σχεδόν γεμάτο. Είναι ευλογία να βλέπεις τέτοιες παραστάσεις, και δεν πρέπει να ξεχάσω να δώσω συγχαρητήρια τόσο στους υπεύθυνους του Μεγάρου για την οργάνωση, όσο και σε αυτούς που συμμετείχαν στην παραγωγή και την εκτέλεση του μιούζικαλ.
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Πέτρος Ζούλιας
Χορογραφίες: Φωκάς Ευαγγελινός
Έρευνα – Μουσική Επιμέλεια: Λάμπρος Λιάβας
Ενορχηστρώσεις – Διεύθυνση Ορχήστρας: Γιώργος Ζαχαρίου
Φωνητικός Σχεδιασμός – Μουσική Διδασκαλία: Χριστίνα Αργύρη
Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς, Γιάννης Μουρίκης
Κοστούμια: Εύα Νάθενα
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ
Σχεδιασμός Ήχου: Γιάννης Σμυρναίος
Παραγωγή: Μιχάλης Αδάμ
Πρωταγωνιστούν επίσης: Χριστίνα Αλεξανιάν, Μιχάλης Μαρίνος , Τζένη Μπότση
Αγορίτσα Οικονόμου, Χρήστος Πλαΐνης, Νταίζη Σεμπεκοπούλου , Τάσος Κωστής, Νεφέλη Ορφανού.